پاسیو:در داخل ساختمان ها برای تهویه و ایجاد نور کافی  فضاهایی ساخته می شود که به پاسیو مشهور است همچنین پاسیو جزو زیر بنای ساختمان محسوب می شود .

پوشش سقف پاسیو:

انتقال حرارت و روشنایی در هیچ از پوشش ها بصورت صدرصد نمی باشد.چون مقداری از این حرارت و نور جذب پوشش سقف و یا منعکس می شود. استفاده از نورگیر حبابی شکل، در مقدار و ابعاد گوناگون یکی از ایتم های اصولی برای پوشش سقف پاسیو می باشد.پوشش سقف می تواند بر روی طبقه هم کف برای پوشش نور کافی در آپارتمان ها به اجرا در آید.پوشش سقف می تواند محافظ تراس خلوت باشدو می تواند آن را پاک نگه دارد.

سقف حیاط خلوت:

در بیرون ساختمان فضاهای با سقف شفاف یا بدون سقف ساخته می شود که به حیاط خلوت معروف است. پاسیو و همچنین حیاط خلوت برای ایجاد نور کافی در روز در ساختمان ها کاربرد دارد . با توجه  به افزایش قیمت  انرژی در کشورایران  برای ایجاد نور و تهویه مناسب در آپارتمان ها توجه به این دومورد اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.این دوسقف با فضای بیرون، ارتباط مستقیمی دارند و مانع ازنفوذ برف ، باران به پنجره ها و دیواره ها می شود.

نورگیر حبابی:

برای برطرف کردن مشکلات طبقه هم کف در زمان بارش برف و باران و طوفان می توان از پوشش نورگیرحبابی استفاده کرد.از ویژگی های نور گیر حبابی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت شستسوی بالای سقف
  • قابلیت باز شدن برای تهویه فضای پاسیو
  • عایق آببندی گرما و سرما
  • وقابلیت عبور دادن نور 

تفاوت ورق پلی کربنات با نورگیر حبابی

  1. ورق های پلی کربنات در هنگام بارندگی در نتیجه برخورد ضربات باران ایجاد سرو صدا می کنند.
  2. ورق پلی کربنات دوام کمتری نسبت به نور گیر حبابی دارند.
  3. ورق های پلی کربنات در گرما و سرما و صوت درصد عایق بندی کمتری دارند.

پانل سقف کاذب آگوستیک و مزایای آن:

از سقف اصلی برای ایجاد سقف کاذب آویز می گیرند.نصب و اجرای آن به اسانی امکان پذیر است..از دوروش زیرسازی برای نصب سقف کاذب استفاده می شود.پانل ها را با استفاده از چوپ های روس بعد از شاسی کشی و زیر سازی باچوپ به اجرا در می اورند. دسترسی به تاسیسات مکانیکی در پانل سقف آگوستیک آسان می باشد.از مزایای این روش می توان به ضد حریق،عایق بودن در برابر صدا و دوام و مقاوم در برابر خمیدگی اشاره کرد.