۲ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

انواع سقف کاذب آلومینیومی

سقف کاذب آلومینیومی

سقف کاذب الومینیومی از جنس آلومینیوم بوده و به دو دسته سقف کاذب آلومینیومی  سپری نمایان و سقف کاذب آلومینیومی سپری پنهان تقسیم بندی می شود. سقف کاذب آلومینیومی در ابعاد 60 *60 و بصورت تایل و در برخی موارد به شکل مستطیل می باشد. بیشترین کاربرد این سقف ها برای مراکز اداری  می باشد .استفاده از سقف کاذب آلومینیومی برای پوشش سقف حیاط خلوت می تواند این فضای ساده را از سادگی قبل در می آورده و منجر به حفظ آن در برابر ریزش های جوی و تابش مستقیم آفتاب می باشد.

سقف کاذب آلومینیومی دارای جذابیت خاصی بوده و ازاین لحاظ برای پوشش حیاط خلوت مناسب می باشد این سقف دارای مقاومت مناسبی بوده و دارای طرح های مختلفی می باشد. جذابیت بیشتر این سقف به دلیل بازی نوری است که سقف آلومینیومی برای پوشش حیاط خلوت بوجود می آورد.

کاربرد سقف کاذب آلومینیومی 

از سقف کاذب آلومینیومی برای پوشش حیاط خلوت و سقف پاسیو، استخر سرپوشیده ، اماکن تجاری و مسکونی ، سالن ورزشی و … استفاده می شود.

 کاربرد سقف کاذب آلومینیومی

از سقف کاذب آلومینیومی برای پوشش حیاط خلوت و پاسیو، استخر سرپوشیده ، اماکن تجاری و مسکونی ، سالن ورزشی و … استفاده می شود.

مشخصات سقف کاذب آلومینیومی سپری پنهان و سقف کاذب آلومینیومی سپری نمایان

سقف کاذب آلومینیومی  سپری پنهان:

در این سقف معمولا تایل ها کنار هم بدون فاصله قرار گرفته و سازه اصلی قابل مشاهده نبوده و فقط تایل آلومینیومی قابل مشاهده می باشد. از ویژگی این سقف می توان به زیبایی آن اشاره کرد. بیشترین کاربرد این سقف برای مراکز بهداشتی چون بیمارستان ، آزمایشگاه و … می باشد.

سقف کاذب آلومینیومی سپری نمایان:

در این سقف هم تایل آلومینیومی و هم تایل اصلی قابل مشاهده بوده،  بعد از اجرای سقف سپری پنهان،  دسترسی به سقف به راحتی امکانپذیر می باشد نصب سقف آلومینیومی سپری نمایان آسان بوده و برای مکان هایی که  نگهداری  از تاسیسات برای شان مهم است کاربرد دارد. در این سقف تایل بصورت تی نصب شده و به وسیله آویزی به سقف اصلی وصل می گردد.

با توجه به سلیقه افراد و کاربردی هایی که هریک از سقف ها دارد می توانیم آن را انتخاب کنیم .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sarinpoosh sarinpoosh

الزامات نصب پوشش برای حیاط خلوت

نصب پوشش برای حیاط خلوت

پوشش حیاط خلوت برای آپارتمان ها ی مسکونی یا پوشش سقف پاسیو یا سقف کاذب حیاط خلوت از جمله کلمه هایی هستند که با افزایش یافتن آپارتمان نشینی ، افزایش قیمت آپارتمان   و افزایش قیمت انرژی ، شکل خاصی به خود گرفته مسقف کردن حیاط خلوت از قسمت های تخصصی در ساختمان می باشد در آپارتمان ها ، پوشش سقف حیاط خلوت می تواند بر روی سقف حیاط خلوت طبقه هم کف یا بر روی سقف حیاط خلوت آخرین طبقه که بعنوان پوشش نورگیر سا ختمان می با شد  اجرا  شود .
با توجه به اینکه حیاط خلوت در اکثر ساختمان ها در طبقه اول قرار دارد نصب سقف برای آن از چند جهت لازم و ضروری می باشد اولین ضرورت این مکان یا فضا در بیشتر ساختمان ها فضایی است بدون استفاده و زمانی که سقف یا پوششی برای آن نصب گردد می توان حداکثر استفاده را از این مکان یا فضا داشت با توجه به حیاط خلوت و موقعیت آن جنس و نحوه ی پوشش سقف ها متفاوت خواهد بود.

دومین ضرورت نصب سقف برای حیاط خلوت،  محافظت این پوشش از ریزش های جوی چون باران و برف ،ورود حشرات موذی و گرد و غبار می باشد.

سومین ضرورت نصب پوشش،  تامین نور طبیعی برای این فضا و اتاق هایی که در مجاورت حیاط قرار دارد می باشد استفاده از پلی کربنات و نورگیر های حبابی برای پوشش حیاط خلوت دو گزینه مناسب می باشد.

قیمت پوشش سقف حیاط خلوت به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله این عوامل می توان به کیفیت جنس ، اندازه و ابعاد ، شکل و نوع پوشش اشاره کرد .این در صورتی است که قیمت تمام شده برای پوشش سقف با پلی کربنات نسبت به نورگیر حبابی ارزانتر بوده و در صورتی که از پوشش پلی کربنات برای طبقه هم کف استفاده شود منجر به ازبین رفتن هزینه خواهد شد. ولی برای مسقف کردن طبقه آخر هم از نورگیر حبابی و هم از پلی کربنات می توان استفاده کرد . در برخی موارد ضخامت و دوجداره بودن یا نشکن بودن پلی کربنات بر روی قیمت تاثیر گذار است .

تنها گزینه مناسب برا پوشش طبقه هم کف نورگیر حبابی است دلیل ان هم این است که کنار دیوار با نوار ایزوگام آببندی می شود از مزایای این سقف علاوه بر آببندی می توان به تصب دریچه برای تهویه و دسترسی به بالای سقف، عایق گرمایی و سرمایی ، ضربه پذیربودن، تحمل بار و غیره اشاره کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sarinpoosh sarinpoosh